Cercetatori de la Universitatea din Zurich au descoperit o gena care joaca un rol central in dezvoltarea melanomului si care ar putea deschide calea unei noi terapii, a anuntat marti universitatea, citata de belga.be.

Melanomul malign este un cancer al pielii, deosebit de agresiv, incurabil pana acum.

Potrivit studiului cercetatorilor, tumorile contin si celule stem. Celulele stem, ‘omnipotente’, se pot dezvolta ca alte tipuri de celule si forma organe. In schimb, celulele stem canceroase se pot transforma in celule tumorale. O terapie eficienta ar trebui, prin urmare, sa combata mai intai celulele stem canceroase, explica cercetatorul Lukas Sommer.

Echipa sa a vrut sa afle daca aceste celule functioneaza la fel ca celulele stem normale. Ei au descoperit in tesuturile canceroase o gena deosebit de activa care gestionează programul celulelor stem, arata cercetatorii in revista de specialitate ‘Nature Cell Biology’.

Gena se numeste ‘Sox10′ si este esentiala pentru diviziunea celulara si supravietuirea celulelor stem.

La soareci modificati genetic, care ar fi dezvoltat altfel un cancer al pielii, cercetatorii au eliminat aceasta gena.

Au descoperit ca blocarea Sox10 a impiedicat formarea si raspandirea melanomului la soareci. ‘Cercetarile noastre arata ca o tumora ar putea fi tratata ocupandu-ne de celulele sale stem’, spune Lukas Sommer. Dezvoltarea tumorilor ar putea fi oprita actionand cu medicamente asupra acestei gene, incheie cercetatorii.

Programări Online

Programează un VIDEO CALL pe Whatsapp cu un consultant Lifeline pentru a afla detalii despre recoltarea celulelor stem la naștere!
L
Contactează-ne!
message
phone
Lifeline Banca ta de celule stem

Doresc să mă abonez la NEWSLETTER

Prin completarea acestui formular alegeți în mod expres ca datele personale pe care le completați să fie păstrate și prelucrate de către Lifeline și ulterior să fiți contactat prin email de către Lifeline cu scopul informării cu privire la evenimentele organizate, informații și oferte în domeniul celulelor stem. Citiți mai multe la rubrica Politica de confidențialitate.

Felicitări! Te-ai abonat cu succes Newsletterul Lifeline