fbpx

Cercetatori de la Universitatea din Zurich au descoperit o gena care joaca un rol central in dezvoltarea melanomului si care ar putea deschide calea unei noi terapii, a anuntat marti universitatea, citata de belga.be.

Melanomul malign este un cancer al pielii, deosebit de agresiv, incurabil pana acum.

Potrivit studiului cercetatorilor, tumorile contin si celule stem. Celulele stem, ‘omnipotente’, se pot dezvolta ca alte tipuri de celule si forma organe. In schimb, celulele stem canceroase se pot transforma in celule tumorale. O terapie eficienta ar trebui, prin urmare, sa combata mai intai celulele stem canceroase, explica cercetatorul Lukas Sommer.

Echipa sa a vrut sa afle daca aceste celule functioneaza la fel ca celulele stem normale. Ei au descoperit in tesuturile canceroase o gena deosebit de activa care gestionează programul celulelor stem, arata cercetatorii in revista de specialitate ‘Nature Cell Biology’.

Gena se numeste ‘Sox10′ si este esentiala pentru diviziunea celulara si supravietuirea celulelor stem.

La soareci modificati genetic, care ar fi dezvoltat altfel un cancer al pielii, cercetatorii au eliminat aceasta gena.

Au descoperit ca blocarea Sox10 a impiedicat formarea si raspandirea melanomului la soareci. ‘Cercetarile noastre arata ca o tumora ar putea fi tratata ocupandu-ne de celulele sale stem’, spune Lukas Sommer. Dezvoltarea tumorilor ar putea fi oprita actionand cu medicamente asupra acestei gene, incheie cercetatorii.

Ghiduri Lifeline